Czas na urodzenie i czas na śmierć: etyka wyboru ad

Green nie zgadza się z metodologią moralną Kassa. Argumentuje on także za bardziej zniuansowanym stanowiskiem, które badałoby, kiedy racjonalne jest pragnienie śmierci, a kiedy zabijanie może być godne jako akt kontrolowania własnego przeznaczenia. Childress opiera alokację zasobów na przeszczepianie narządów na kryteriach medycznej potrzeby i prawdopodobieństwa sukcesu. Veatch zdecydowanie odrzuca te kryteria i oferuje kontrastujące pojęcie sprawiedliwości oparte na równości szans i dobrostanu.
Wymiana opinii między Walters i Levine na temat testów na HIV oraz między Rosnerem i Seydelem w odniesieniu do poradnictwa genetycznego również ilustruje zakres opinii na temat tych zawiłych tematów. Moja jedyna krytyka tych dialogów polega na tym, że pierwsi autorzy i komentatorzy są zbyt blisko siebie, aby określić w pełni zakres poważnej niezgody, jaką mogą wywołać te tematy.
Dla mnie praca Kassa wyróżnia się doskonałą integracją źródeł historycznych, etycznych i biblijnych. Szczególnie ważne są jego objaśnienia najbardziej nudnych podstawowych definicji w debacie na temat eutanazji. Analizy Kassa dotyczące znaczenia zakazu morderstwa, świętości życia i śmierci z godnością są najlepsze, z jakimi się zetknąłem. Muszą czytać dla zwolenników, a także przeciwników, eutanazji i wspomaganego samobójstwa. Artykuł Seydela jest osobliwy, ponieważ autor jest zarówno biochemikiem, jak i amerykańskim ministrem metodystów. W ciekawy i owocny sposób łączy aspekty naukowe i teologiczne z poradnictwem genetycznym.
Nawet na polu z książkami, papierami i materiałami konferencyjnymi książka ta zasługuje na poważną lekturę.
Edmund D. Pellegrino, MD
Georgetown University, Washington, DC 20057

[podobne: układowe zapalenie naczyń, badania przed zajściem w ciążę po 30, polmed starogard gdański ]