Interwencja wieńcowa w przypadku trwałej okluzji po zawale mięśnia sercowego ad 5

Co najmniej jeden stent umieszczono w 945 na 1082 pacjentach (87%) w grupie PCI, z których 77 (8%) otrzymało stenty uwalniające lek. Antagonistów glikoproteiny IIb / IIIa podawano 72% pacjentów, u których PCI powiodło się. PCI tętnicy innej niż tętnica związana z zawałem wykonano u 7% pacjentów w tej grupie oraz u 6% pacjentów z grupy leczenia medycznego. Poważne powikłania związane z PCI były rzadkie (zgon, 0,2% pacjentów w grupie PCI, centralnie oceniane zawał mięśnia sercowego, 0,6%, niewydolność serca klasy IV NYHA, 0,2%, tamponada serca, 0,2% i udar, 0,1%). Spośród 1084 pacjentów w grupie leczenia farmakologicznego, 27 (3%) przeszło do PCI w ciągu 30 dni po randomizacji, a dodatkowe 63 (6%) przeszło po 30 dniach. Czterech pacjentów (0,4%) w każdej z dwóch grup przeszło CABG w ciągu 30 dni po randomizacji.
Jednoczesne leczenie medyczne
Tabela 2. Tabela 2. Leki stosowane przy rozładowaniu. W momencie wypisu wskaźniki zażywania leków, zgodnie z zaleceniami American College of Cardiology i American Heart Association, były wysokie (tab. 2). Tienopirydynę podawano ponad 99% pacjentów w grupie PCI, u których PCI ze stentowaniem zakończyło się powodzeniem. Stosowanie leków było podobne w obu grupach, z wyjątkiem częstszego stosowania leków przeciwzakrzepowych, azotanów i leków hipoglikemizujących w grupie leczenia medycznego (Tabela 2). Ogólnie, tienopirydyny były częściej stosowane w grupie PCI zarówno w ciągu 4 miesięcy, jak i roku, niż w grupie leczenia medycznego.
Kontynuacja
W podgrupie pacjentów poddanych powtarzanej angiografii tętnica związana z zawałem była patentowana na rok u 83% z 173 pacjentów w grupie PCI (89% tych, u których początkowo powiodła się PCI) iu 25% z 159 pacjentów w grupa leczenia medycznego (P <0,001). Szczegóły tego podobieństwa angiograficznego podano w innych miejscach.28
Średnia (. SE) obserwacji wynosiła 1059 . 11 dni i była podobna w obu grupach. Tylko 1% pacjentów (15 pacjentów w każdej z dwóch grup) straciło czas na obserwację przed wystąpieniem pierwotnego zdarzenia końcowego lub 12 miesięcy obserwacji (patrz Dodatek dodatkowy). Nie ustalono stanu istotnego dla 20 z tych pacjentów (8 w grupie PCI i 12 w grupie terapii medycznej).
Główny wynik
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki pierwotne i wtórne. Rysunek 1. Rysunek 1. Krzywe Kaplana-Meiera dla Pierwotnego Punktu Końcowego, według analizy Intention-to-Treat. Pierwszorzędowym punktem końcowym było pierwsze, centralnie orzeczone wystąpienie śmierci z jakiejkolwiek przyczyny, niepowodzenie ponownej choroby lub niewydolność serca klasy IV NYHA wymagające hospitalizacji lub pobytu w krótkoterminowej jednostce. Według Kaplana-Meiera skumulowane wskaźniki zdarzeń w grupie PCI i grupie leczenia medycznego wynosiły odpowiednio 14,8% i 13,1% po 3 latach, 17,2% i 15,6% po 4 latach oraz 21,2% i 16,4% po 5 latach. Skumulowane roczne skorygowane wskaźniki ryzyka dla PCI w porównaniu z leczeniem medycznym dla lat do 5 wynosiły odpowiednio: 1,13, 1,18, 1,14, 1,13 i 1,16. Wartość P obliczono za pomocą testu log-rank.
Centralnie oceniany pierwotny wynik (zgon z jakiejkolwiek przyczyny, niepowodzenie ponownej niewydolności serca lub niewydolność serca klasy IV NYHA) wystąpił u 161 pacjentów w grupie PCI, w porównaniu do 140 w grupie leczonej farmakologicznie (Tabela 3)
[podobne: gabinet fizjoterapii wrocław, nfz opole sanatoria lista oczekujących, zielony len ]
[hasła pokrewne: olx międzyrzec podlaski, układowe zapalenie naczyń, badania przed zajściem w ciążę po 30 ]