Klebsiella oxytoca jako czynnik wywołujący antybiotykowe krwotoczne zapalenie okrężnicy czesc 4

Przeprowadzono wielokrotne porównania przy użyciu testu Studenta-Newmana-Keulsa, a wartość P mniejszą niż 0,05 uważano za wskazującą na istotność statystyczną. Wyniki
Dane kliniczne
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pięciu pacjentów z krwotocznym zapaleniem okrężnicy związanym z antybiotykami (AAHC), którzy byli pozytywni w stosunku do K. oxytoca. Spośród 22 pacjentów ocenianych, 6 otrzymało diagnozę krwotocznego zapalenia okrężnicy związanego z antybiotykami, a K. oxytoca wyizolowano z kału u 5 z tych 6 pacjentów (Tabela 1). K. oxytoca stwierdzono w kale 6 z 385 zdrowych osób 1,6%); żaden z tych pacjentów nie zgłosił objawów żołądkowo-jelitowych, takich jak biegunka.
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka izolatów K. oxytoca. Wszystkie próbki kału uzyskane od pacjentów z krwotocznym zapaleniem okrężnicy związanym z antybiotykiem były negatywne dla C. difficile, Campylobacter, Salmonella, Yersinia, Shigella i E. coli O157. Podatność na antybiotyki izolowanych szczepów przedstawiono w Tabeli 2. Wszyscy pacjenci otrzymywali pochodne penicyliny jako ambulatoryjne, gdy rozwinęła się krwawa biegunka. Dwóch z pięciu pacjentów, którzy byli pozytywni w stosunku do K. oxytoca, oprócz antybiotyków przyjmowało również NLPZ. Krwawa biegunka i kurcze brzucha wystąpiły nagle po 3 do 7 dniach leczenia antybiotykami. Wszyscy pacjenci mieli leukocytozę (średnia liczba leukocytów 16,500 na milimetr sześcienny, zakres, 11 700 do 20 200, wartość normalna, mniej niż 11 300) i podwyższone stężenia białka C-reaktywnego (średnia, 63 mg na litr, zakres 16 do 192; wartość, mniej niż 9).
Rysunek 1. Obraz 1. Obrazy kolonoskopowe u dwóch pacjentów z krwotocznym zapaleniem okrężnicy związanym z antybiotykami. Panel A pokazuje obrzęk błony śluzowej i krwotok w poprzecznej okrężnicy u Pacjenta 4; Panel B pokazuje zbliżenie krwotoku śluzowego u tego samego pacjenta. Panel C pokazuje wzdłużne owrzodzenie esicy okrężnicy w Pacjent 2; Panel D pokazuje oszczędzanie przez odbyt u tego samego pacjenta.
Kolonoskopia wykazała segmentowe krwotoczne zapalenie jelita grubego (ryc. 1) ze wspomaganiem odbytnicy we wszystkich przypadkach. Zapalenie okrężnicy było zlokalizowane głównie w prawej okrężnicy. Ustalenia dotyczące endoskopii dotyczyły obrzęku błony śluzowej i krwotoku śluzowego u wszystkich pięciu pacjentów, z erozją lub owrzodzeniem podłużnym u dwóch pacjentów. Pseudomembrany nie były obserwowane u żadnego pacjenta. Charakterystyka histologiczna była zgodna z obecnością krwotocznego zapalenia okrężnicy.
Po zaprzestaniu stosowania antybiotyków wszystkie pięć pacjentów całkowicie wyzdrowiało. Dwóch pacjentów zostało empirycznie leczonych metronidazolem przed ustaleniem rozpoznania. Średni czas do zakończenia remisji klinicznej po odstawieniu antybiotyków i NLPZ wynosił 4 dni.
W okresie obserwacji trwającym 38 miesięcy (od marca 2001 r. Do kwietnia 2004 r.) Zdiagnozowaliśmy 71 przypadków zakażenia salmonellą, 54 przypadki infekcji Campylobacter, 2 przypadki zakażenia shigellą i 121 przypadków zakażenia C. difficile w uzupełnieniu do 5 przypadków krwotocznego zapalenia okrężnicy związanego z antybiotykami, wywołanego przez K. oxytoca w naszym szpitalu, który przyjmuje około 10 000 pacjentów rocznie. Nie stwierdzono przypadków zakażenia bakteriami typu Yersinia lub enterohemorrhagic E. coli. Średni wiek pacjentów zakażonych C.
[więcej w: nfz lublin czas oczekiwania na sanatorium, rectonal, stomatolog warszawa wola ]
[patrz też: stomatolog warszawa wola, usg wrocław prywatnie, aspicam bio ]