Kontrolowany placebo test pioglitazonu u osób z niealkoholowym stłuszczeniem wątroby ad

Przeprowadziliśmy randomizowane, podwójnie ślepe, kontrolowane placebo badanie w celu ustalenia, czy pioglitazon z dietą o ograniczonej kaloryczności w porównaniu z placebo i dietą o ograniczonej kaloryczności mogą odwrócić metaboliczne i histologiczne nieprawidłowości u pacjentów z niealkoholowym stłuszczeniem wątroby. Metody
Przedmioty
Zwerbowaliśmy uczestników badań od października 2002 r. Do listopada 2004 r. Z University of Texas Health Science Center; Audie L. Murphy Division, South Texas Veterans Health Care System; i Centrum Medyczne Brooke Army w San Antonio w Teksasie. Po wykluczeniu innych przyczyn choroby wątroby diagnozę niealkoholowego stłuszczeniowego zapalenia wątroby potwierdzono u 70 osób poddanych biopsji wątroby zgodnie ze standardowymi wskazaniami klinicznymi choroby wątroby. Wstępne badanie przesiewowe obejmowało wywiad lekarski, badanie fizykalne, rutynowe badania krwi i 75-g doustny test tolerancji glukozy. Do badania włączono pięćdziesiąt pięć osób z upośledzoną tolerancją glukozy lub cukrzycą typu 2. Dwanaście osób zostało wykluczonych z powodu prawidłowych wyników testu doustnej tolerancji glukozy i trzech z powodu nieprawidłowych wyników badań laboratoryjnych. Osobnicy byli również wykluczani, jeśli ich poziom aminotransferazy asparaginianowej w osoczu i aminotransferazy alaninowej wynosił 2,5 lub więcej górnej granicy prawidłowego zakresu; jeśli w przeszłości występowały duże spożycie alkoholu (> 12-15 gramów alkoholu na dzień lub> 12 uncji piwa, 5 uncji wina lub 1,5 uncji destylowanego spirytusu); jeśli mieli poziom glukozy na czczo wynoszący 240 mg na decylitr (13,3 mmol na litr) lub większy; jeśli mieli cukrzycę typu 1, chorobę serca, chorobę wątroby (inną niż niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby) lub chorobę nerek; lub jeśli otrzymywali metforminę, tiazolidynodiony lub insulinę. Dziesięć zdrowych osób z prawidłową tolerancją glukozy i bez stłuszczenia wątroby służyło jako kontrola. Pisemną świadomą zgodę uzyskano od wszystkich podmiotów przed udziałem w badaniu, która została zatwierdzona przez University of Texas Health Science Center w San Antonio.
Projekt badania
Podczas 4-tygodniowego okresu wstępnego badani zostali przesłuchani przez dietetyka badawczego w Ogólnym Centrum Badań Klinicznych im. Frederica C. Barttera i pouczeni, aby nie zmieniać zawartości kalorii w ich diecie lub poziomie aktywności fizycznej. Osobnicy otrzymywali placebo w tabletkach, a zgodność oceniano za pomocą liczby tabletek na wizytach kontrolnych. Zmienne metaboliczne oceniane w ośrodku badań klinicznych na początku badania i na końcu badania obejmowały zawartość tłuszczu w wątrobie mierzoną za pomocą spektroskopii rezonansu magnetycznego; tłuszcz całego ciała za pomocą absorpcjometrii rentgenowskiej o podwójnej energii (Hologic); glikemię na czczo, hemoglobinę glikowaną, lipidy, insulinę, stężenie wolnych kwasów tłuszczowych, cytokin i adiponektyny; i wydzielanie insuliny, endogenna produkcja glukozy i szybkość znikania glukozy po podaniu doustnym glukozy w dawce 75 g za pomocą podwójnego znacznika doustnego testu tolerancji glukozy.
Oceny i leczenie
Po nocy postu, badani zostali przyjęci do ogólnego ośrodka badań klinicznych o 6 rano, a [3-3H] glukozy podano jako pierwszą (25 .Ci x [stężenie glukozy na czczo w miligramach na decylitr ÷ 100]), a następnie ciągły wlew z szybkością 0,25 .Ci na minutę
[więcej w: gabinet fizjoterapii wrocław, stomatolog warszawa wola, endometrioza w odbycie objawy ]
[patrz też: stomatolog warszawa ursynów, olx szydłowiec, minoksydyl ]