Kontrolowany proces wymiany osocza i leukaperezy w zapaleniu wielomięśniowym i zapaleniu skórno-mięśniowym ad 5

Liczba limfocytów krwi obwodowej, ale nie całkowita liczba leukocytów, zmniejszyła się istotnie podczas leukaferezy, od średnio 3290 na milimetr sześcienny do średniej 1280 na milimetr sześcienny (P = 0,002). Średnia (. SD) liczba limfocytów usuniętych podczas leukaferezy wynosiła 6,12 . 2,95 × 109 na procedurę (zakres, 0,47 × 109 do 15,0 × 109). Nie stwierdzono korelacji między liczbą usuniętych limfocytów a odpowiedzią na leukaferezę w badaniu. Nie było statystycznych dowodów, że różne grupy kliniczne zareagowały w różny sposób na którekolwiek z trzech ramion protokołu, ani że leczenie skutkowało uporządkowanym wpływem na wynik. W trakcie badania napotkano na niekorzystne skutki aferezy. Dziewięciu pacjentów (23 procent) wymagało umieszczenia centralnego cewnika żylnego w celu utrzymania dostępu do żył; trzech pacjentów (8 procent) miało poważne epizody wazowagalne; dwóch pacjentów (5 procent) miało klinicznie istotne reakcje cytrynianowe; a jeden pacjent (3 procent) otrzymujący leczenie pozorowane wymagał transfekcji dwuczęściowej krwinek czerwonych w związku z hematokrytem związanym z aferezy z 0,35 do 0,25. Ponadto u jednego pacjenta rozwinęła się przejściowa niewydolność oddechowa rozwinięta podczas wymiany osocza, a półpermatologiczne półpaśca rozwinęło się na końcu przebiegu wymiany osocza u innego pacjenta.
Spośród dziewięciu pacjentów, których stan poprawił się w trakcie badania, tylko trzech (dwóch, którzy otrzymali leukaferezę i jedna, którzy otrzymywali wymianę osocza) było w stanie uzyskać dawkę prednizonu zwężającą się w ciągu następnego roku bez potrzeby nowych środków terapeutycznych na zapalenie wielomięśniowe lub zapalenie skórno-mięśniowe. Większość pozostałych pacjentów miała wzrost aktywności choroby w ciągu trzech miesięcy od zakończenia badania i wymagała dodatkowych terapii. Pomimo agresywnej terapii, dziewięciu pacjentów (23 procent) zmarło później z powodu powikłań choroby, a jedna zmarła z powikłań leczenia cytotoksycznego, podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 3,2 roku.
Dyskusja
Wyniki tego badania wskazują, że w porównaniu z procedurą pozorowaną ani agresywna leukafereza ani wymiana osocza, podawane jako 12 zabiegów w okresie jednego miesiąca, nie miały korzystnego wpływu na siłę mięśni ani na sprawność funkcjonalną u pacjentów z aktywnym zapaleniem wielomięśniowym lub zapaleniem skórno-mięśniowym. Chociaż obserwowano zmniejszenie stężenia enzymów związanych z mięśniami w surowicy u pacjentów otrzymujących wymianę osocza lub leukaferezę, nie spowodowało to znacznej poprawy klinicznej u pacjentów i mogło być wynikiem fizycznego usunięcia i rozcieńczenia tych enzymów, a nie dowolny efekt regulacji immunologicznej. Kilka przypadków poprawy klinicznej, które wystąpiły we wszystkich trzech grupach aferezy, mogło być skutkiem leżenia w łóżku, efektu placebo lub innych czynników iw większości przypadków były bardzo krótkotrwałe.
Obliczenia mocy, które odnoszą się do prawdopodobieństwa błędu typu II w tym badaniu, mogą opierać się na wielkościach trzech grup leczenia (13 pacjentów w każdej grupie) i obserwowanej zmienności zmian, od początku do końca protokołu, w sile mięśniowej (mierzonej ręcznym testowaniem mięśni) i zdolności funkcjonalnej (ocenianej za pomocą skali ADL)
[przypisy: polmed starogard gdański, numer w kolejce do sanatorium, korony cyrkonowe cena ]