Kontrolowany proces wymiany osocza i leukaperezy w zapaleniu wielomięśniowym i zapaleniu skórno-mięśniowym czesc 4

Charakterystyka demograficzna i kliniczna pacjentów z zapaleniem mięśni według leczenia. Odpowiedzi pacjentów z zapaleniem mięśni, zgodnie z leczeniem. Nie stwierdzono istotnych różnic w randomizacji pod względem cech demograficznych lub klinicznych pacjentów. Średni wiek, stosunki płci, nasilenie i czas trwania choroby, grupy kliniczne, podgrupy serologiczne, dawki kortykosteroidów i proporcje pacjentów, którzy poprzednio otrzymywali terapię cytotoksyczną, były podobne w każdej z grup leczenia (Tabela 1). Ponadto nie było znaczących różnic w randomizacji w zakresie siły mięśni (mierzonej ręcznym testowaniem mięśni), zdolności funkcjonalnej (ocenianej na podstawie skali ADL) lub poziomu kinazy kreatynowej w surowicy w trzech grupach. W trakcie badania wystąpiła coraz poważniejsza choroba u jednego pacjenta w grupie wymiany osocza, który po sześciu sesjach został wycofany z badania. U trzech pacjentów w każdej grupie wystąpiła poprawa ich stanu, u trzech pacjentów wystąpiło pogorszenie ich stanu podczas leukaferezy, a stan wszystkich pozostałych pacjentów został sklasyfikowany jako niezmieniony (Tabela 2). U wszystkich oprócz jednego z dziewięciu pacjentów, u których stan się poprawił, nastąpiło to w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia aferezy. Rysunek 1. Rycina 1. Średnie zmiany w wynikach ADL, wyniki ręcznego badania mięśni (MMT), poziomy kinazy kreatynowej w surowicy i liczby limfocytów krwi obwodowej w trzech grupach badawczych. Wartości kinazy kreatynowej surowicy znacząco spadły podczas leukaferezy (P = 0,03) i wymiany osocza (P <0,001), a spadki w tych grupach były znacząco większe niż w grupie pozorowanej (odpowiednio: p = 0,03 i p <0,001). . Zmiany w liczbie limfocytów uzyskano odejmując wartości uzyskane po aferezie od wartości uzyskanych przed aferezą. Liczba limfocytów zmniejszyła się istotnie podczas leukaferezy (p = 0,002). Nie stwierdzono istotnych zmian ani różnic w wynikach MMT ani ADL ani w grupach, ani w grupach. Pola reprezentują rozkład od 25 do 75 centyla danych, przy czym poziomy pasek jest medianą. Linie poza polami rozciągają się na 1,5 zakresów kwartylnych poza końce pól (w przypadku obserwacji gaussowskich, około procent danych leży poza granicą rozszerzonych linii).
Ogólna analiza zmian siły mięśni i zdolności funkcjonalnej od linii podstawowej do końca badania wykazała, że nie było znaczących różnic między trzema grupami leczenia lub w obrębie każdej grupy. Stężenia kinazy kreatynowej w surowicy (ryc. 1), aldolazy i immunoglobulin (dane nie pokazane) znacznie się zmniejszyły podczas sesji wymiany plazmy, odzwierciedlając ich fizyczne usunięcie podczas wymiany. Spadek wartości kinazy kreatynowej w surowicy podczas protokołu zarówno w grupie leukaferezy, jak i w grupie wymiany osocza był znacznie większy niż obserwowany w grupie pozorowanej aferezy (odpowiednio P = 0,03 i P <0,001). Nie było jednak żadnej korelacji między stopniem spadku poziomu kinazy kreatynowej lub immunoglobulin a poprawą kliniczną [podobne: purinasin, badania przed zajściem w ciążę po 30, okulista bez skierowania ]