Natura cierpienia i cele medycyny

Czytanie tej książki było ciekawym doświadczeniem. Zacząłem ją wypełniać nadzieją, że istotna luka w wiedzy o medycynie – jak zrozumieć złożoną udrękę chorego człowieka przyjętego przez pojęcie cierpienia – zostanie wypełniona w trakcie jego narracji. Było to, z dużą premią: znacznie rozszerzony obraz zadań doktorowania i koncepcji choroby. Te dwa tematy faktycznie dominują w książce. Cassell jest głęboko zaniepokojony tym, że zaangażowanie lekarzy w biologiczne wymiary choroby spowodowało, że źle zrozumieli naturę lekarza – istotne transakcje, które zachodzą w relacji lekarza z pacjentem, wyraz cierpienia pacjenta i wymagane kroki. aby terapia działała. Cassell zaczyna swoją argumentację od punktu, który został poczyniony przez innych – że współczesna medycyna uważa najbardziej autentyczną wiedzę medyczną za wiedzę naukową, która charakteryzuje się w medycynie zdolnością mierzenia zdarzeń cielesnych w kategoriach obiektywnych. Ale zgodnie z tą definicją wiedzy medycznej cierpienie – kwintesencja choroby – nie może być analizowane ani ulgę. Potrzebna jest wiedza, która poprowadzi lekarzy do zrozumienia, kim jest pacjent. Cassell opracowuje treść tego osobistego rodzaju wiedzy, którą uważa za odpowiednik tego naukowego. Osobista wiedza wyróżnia chorobę i zajmuje się wartościami ludzkimi (takimi jak opinie, postawy i nadzieje); wiedza naukowa uogólnia choroby i radzi sobie z obiektywnymi faktami. Zgodnie z tym poglądem natura choroby odzwierciedla naturę pacjenta. Lekarz rekonstruuje przeszłość pacjenta i stara się przewidzieć przyszłość pacjenta na podstawie tego, czego się nauczy.
Cassell poświęca dużo miejsca dyskusji na temat tego, w jaki sposób lekarze mogą zdobyć wiedzę osobistą, tak ważną dla pomyślnego zrozumienia i leczenia pacjenta jako osoby. Gdy to robi, staje się jasne, że nauczanie studentów medycyny w celu uzyskania tego rodzaju osobistej wiedzy będzie wymagało znacznych zmian w programie szkoły medycznej.
Cassell przedstawia również dokładną analizę relacji między lekarzem a pacjentem. Lekarz jest pomostem przenoszącym abstrakcyjną wiedzę lekarską do łóżka i personalizującą ją w celu zaspokojenia potrzeb indywidualnego pacjenta. Lekarz musi postarać się, aby pacjenci robili nieprzyjemne rzeczy i działali w obecności niepewności. Pacjenci z takimi zagrożeniami wchodzą w relację, w której ktoś inny – lekarz – może pomóc im przezwyciężyć te trudności. Lekarz i pacjent są zatem związani związkiem, w którym każdy jest pod wpływem sukcesu lub porażki terapii. Lekarze, zgodnie z tym poglądem, są narzędziami zdolnymi do penetracji życia pacjenta i ponownego odczytania poglądu, który może pomóc rozwiązać jego problemy. Lekarze wykorzystują wgląd, zaufanie i wiedzę zdobytą w tym związku jako źródła władzy i mocy do angażowania cierpienia i dążenia do uzdrowienia.
Jest to cenna książka, ale nie jest pozbawiona wad. Jest powtarzalny w niektórych miejscach. Jego rozdziały nie są uporządkowane dobrze, a kilka nie w pełni realizuje swoje cele
[podobne: ketospray, nfz lublin czas oczekiwania na sanatorium, okulista bez skierowania ]