Pięcioletnia obserwacja pacjentów przyjmujących Imatinib w przypadku przewlekłej białaczki szpikowej czesc 4

Spośród tych pacjentów, 90 (16%) zmieniono, ponieważ nie osiągnęli pełnej hematologicznej lub głównej odpowiedzi cytogenetycznej w wyznaczonych datach docelowych, podobnie jak 77 pacjentów (14%) z postępem choroby. Dodatkowa 178 pacjentów (32%) otrzymujących interferon alfa i cytarabinę przerwało leczenie. Powody najczęściej zgłaszane to wycofanie zgody (14%) i zdarzenia niepożądane (6%). W grupie imatynibu 23 pacjentów (4%) przerwało leczenie z powodu zdarzenia niepożądanego, a 25 pacjentów (5%) wycofało zgodę (Tabela 1). Ponieważ niewielu pacjentów nadal otrzymywało interferon alfa i cytarabinę po 60 miesiącach, pozostała część tego raportu koncentruje się na długoterminowej obserwacji pacjentów, którzy otrzymywali imatynib jako początkową terapię dla CML. Byli oni leczeni imatynibem przez średnią (. SD) 50 . 19 miesięcy (mediana, 60 miesięcy). Spośród 382 pacjentów, którzy kontynuowali przyjmowanie imatynibu, średnia dzienna dawka w tym okresie sprawozdawczym wyniosła 382 . 50 mg. U 82% tych pacjentów ostatnia zgłoszona dawka dobowa wynosiła 400 mg; 6% otrzymywało 600 mg, 4% otrzymywało 800 mg, a 8% otrzymywało mniej niż 400 mg.
Zdarzenia niepożądane
Tabela 2. Tabela 2. Odsetek pacjentów otrzymujących terapię imatinibem w pierwszej linii z zdarzeniami niepożądanymi 3. lub 4. stopnia. Po medianie obserwacji trwającej 60 miesięcy zgłaszane działania niepożądane były podobne do opisywanych wcześniej.14 Najczęściej zgłaszanymi zdarzeniami niepożądanymi były obrzęki (w tym obrzęki obwodowe i okołooczodołowe) (60%), kurcze mięśni (49%), biegunka (45%), nudności (50%), ból mięśniowo-szkieletowy (47%), wysypka i inne problemy skórne (40%), ból brzucha (37%), zmęczenie (39%), ból stawów (31%) i ból głowy (37%). Zdarzenia niepożądane 3. lub 4. stopnia składały się z neutropenii (17%), trombocytopenii (9%), niedokrwistości (4%), podwyższonych aktywności enzymów wątrobowych (5%) i innych działań niepożądanych związanych z lekiem (17%). Zastoinowa niewydolność serca została zgłoszona jako związana z lekiem u jednego pacjenta (<1%). Nowo występujące lub pogarszające się objawy hematologiczne lub biochemiczne stopnia 3 lub 4 występowały niezbyt często po 2 i 4 latach leczenia (Tabela 2).
Skuteczność
Rycina 1. Rycina 1. Estymaty Kaplana-Meiera skumulowanej najlepszej odpowiedzi na leczenie imatinibem. Po 12 miesiącach od rozpoczęcia leczenia imatynibem szacunkowe wartości odpowiedzi były następujące: pełna odpowiedź hematologiczna, 96%; główna odpowiedź cytogenetyczna, 85%; i całkowita odpowiedź cytogenetyczna, 69%. Po 60 miesiącach odpowiednie stawki wyniosły 98%, 92% i 87%. Dane dotyczące pacjentów, którzy przerwali leczenie imatynibem z powodów innych niż progresja, i którzy nie uzyskali odpowiedniej odpowiedzi, byli cenzurowani podczas ostatniej wizyty kontrolnej. Dane dla pacjentów, którzy nie mieli odpowiedniej odpowiedzi i którzy zatrzymali imatynib z powodu progresji, byli cenzurowani przy maksymalnym okresie obserwacji.
Na rycinie przedstawiono szacunkowe skumulowane wskaźniki całkowitej remisji hematologicznej: 96% po 12 miesiącach i 98% po 60 miesiącach. Najlepszą obserwowaną szybkością całkowitej odpowiedzi hematologicznej było 97%. Po 12 miesiącach oszacowana szybkość odpowiedzi cytogennej wynosiła 85%, a całkowita odpowiedź cytogenetyczna wynosiła 69%. Po 60 miesiącach szacowane wskaźniki wyniosły odpowiednio 92% i 87%. Przy medianie obserwacji wynoszącej 60 miesięcy, najlepiej obserwowana częstość odpowiedzi cytogenetycznej wyniosła 89%, a najlepszy odsetek całkowitej odpowiedzi cytogenetycznej wynosił 82%.
[przypisy: nfz lublin czas oczekiwania na sanatorium, biorezonans poznań, gabinet fizjoterapii wrocław ]
[patrz też: olx międzyrzec podlaski, układowe zapalenie naczyń, badania przed zajściem w ciążę po 30 ]