Pięcioletnia obserwacja pacjentów przyjmujących Imatinib w przypadku przewlekłej białaczki szpikowej

Przyczyną przewlekłej białaczki szpikowej (CML) jest konstytutywnie aktywna kinaza tyrozynowa BCR-ABL. Imatinib hamuje tę kinazę iw krótkotrwałym badaniu był lepszy niż interferon alfa plus cytarabina dla nowo zdiagnozowanej CML w fazie przewlekłej. Przez 5 lat obserwowaliśmy pacjentów z CML, którzy otrzymywali imatynib jako leczenie początkowe. Metody
Losowo przydzielono 553 pacjentów do otrzymywania imatynibu i 553 w celu otrzymania interferonu alfa plus cytarabinę, a następnie oceniano je pod względem przeżywalności całkowitej i bezobjawowej; progresja do CML w fazie akceleracji lub przełom blastyczny; odpowiedź hematologiczna, cytogenetyczna i molekularna; i zdarzenia niepożądane.
Wyniki
Mediana okresu obserwacji wynosiła 60 miesięcy. Szacunki Kaplana-Meiera dotyczące skumulowanych najlepszych wskaźników całkowitej odpowiedzi cytogenetycznej wśród pacjentów otrzymujących imatynib wyniosły 69% na 12 miesięcy i 87% na 60 miesięcy. Szacuje się, że 7% pacjentów przechodzi do fazy CML o przebiegu akceleracji lub przełomu blastycznego, a szacowany całkowity czas przeżycia pacjentów otrzymujących imatynib w początkowym okresie leczenia wyniósł 89% po 60 miesiącach. Pacjenci, którzy mieli całkowitą odpowiedź cytogenetyczną lub u których poziom transkryptów BCR-ABL spadł o co najmniej 3 log, mieli znacząco niższe ryzyko progresji choroby niż pacjenci bez pełnej odpowiedzi cytogenetycznej (P <0,001). Zdarzenia niepożądane stopnia 3 lub 4 zmniejszyły się z upływem czasu i nie wystąpiły klinicznie istotne zmiany w profilu zdarzeń niepożądanych.
Wnioski
Po 5 latach obserwacji stwierdzono, że ciągłe leczenie CML w fazie przewlekłej imatinibem jako terapią początkową indukuje trwałe odpowiedzi u dużej części pacjentów. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00006343.)
Wprowadzenie
Przewlekła białaczka szpikowa (CML) jest zaburzeniem mieloproliferacyjnym charakteryzującym się ekspansją klonu komórek krwiotwórczych niosących chromosom Philadelphia (Ph) .1 Chromosom Ph pochodzi z wzajemnej translokacji między długimi ramionami chromosomów 9 i 22, t ( 9; 22) (q34; q11) .2 Molekularną konsekwencją tej translokacji jest nowy gen fuzyjny, BCR-ABL, który koduje konstytutywnie aktywne białko, kinazę tyrozynową.3-5 Imatinib (Gleevec, Novartis; dawniej zwany STI571) jest względnie specyficznym inhibitorem kinazy tyrozynowej BCR-ABL i ma skuteczność w CML.6-11
Przed pojawieniem się imatynibu interferon alfa z cytarabiną uznano za standardową terapię u pacjentów z CML, którzy nie planowali allogenicznego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych.12,13 Randomizowane badanie porównujące imatynib z interferonem alfa i cytarabiną w fazie przewlekłej CML wykazało znaczącą przewagę imatinibu we wszystkich standardowych wskaźnikach choroby w medianie 19-miesięcznych obserwacji.14 Badanie zostało zaprojektowane jako badanie krzyżowe, a biorąc pod uwagę lepsze wyniki leczenia imatynibem, duża część pacjentów w interferonie grupa została przełączona na imatinib. Ponadto, w momencie zatwierdzenia imatynibu przez Food and Drug Administration, wielu pacjentów, którzy zostali wyznaczeni do otrzymywania interferonu alfa plus cytarabinę, opuściło badanie. W konsekwencji, badanie przekształciło się w długotrwałe badanie wyników leczenia nowo rozpoznanych pacjentów w przewlekłej fazie CML za pomocą imatynibu.
[przypisy: podświadomość człowieka, jakie może być zdrowie, biorezonans poznań ]
[podobne: vigrax jak stosować, purinasin, polmed starogard gdański ]