Powiązania finansowe między członkami Komisji Przeglądów Instytucjonalnych a przemysłem ad 6

To odkrycie sugeruje, że podstawowy system recenzentów, od którego zależy IRB, funkcjonuje w dużej mierze niezależnie od wpływu relacji między członkami a przemysłem. Jednak nasze dane dotyczące odsetka członków, którzy w pełni uczestniczą w dyskusjach lub głosowaniu nad protokołami, z którymi mają konflikt interesów, mimo że wydarzenia te są rzadkie, sugerują, że dodatkowa analiza polityki i praktyk IRB związanych z relacjami między przemysł jest uzasadniony, ponieważ takie zachowanie stanowi naruszenie przepisów federalnych. Pomimo tych obaw, uspokaja to, że 92,9% wszystkich respondentów uważa, że ich IRB zawsze podejmowało odpowiednie działania dotyczące relacji członka z przemysłem.
Jednocześnie wielu członków IRB dostrzegało korzystne efekty stosunków z przemysłem, w tym przenoszenie przewagi naukowej badanego leku lub wyrobu medycznego lub produktu w porównaniu z innymi obecnie dostępnymi na rynku, oraz lepsze zrozumienie standardów branżowych w zakresie zarządzania danymi . Zakres, w jakim korzyści te mogą pochodzić ze źródeł spoza IRB, jest nieznany, ale prawdopodobnie zabronienie członkom stosunków branżowych miałoby szkodliwy wpływ na IRB.
Te dostrzegane korzyści mogą odzwierciedlać zależność IRB od badaczy, którzy mają doświadczenie w badaniach klinicznych i mogą również mieć związki z przemysłem. Powoduje to kłopot – mianowicie, że ci, którzy posiadają największą wiedzę, najprawdopodobniej będą mieć związki z przemysłem, które powodują konflikty interesów. Sugestie dotyczące równoważenia tych postrzeganych korzyści i ryzyka obejmują zachęcanie doświadczonych badaczy, którzy nie mają związków z przemysłem, aby służyli w IRB i konsultacje z ekspertami, którzy nie mają powiązań branżowych i którzy nie są członkami IRB.
Badanie ma kilka ograniczeń. Po pierwsze, podmioty mogły nie być skłonne do przyznania się do angażowania się w zachowania, które mogą być postrzegane przez innych jako niepożądane, takie jak utrzymywanie relacji z przemysłem lub konflikt interesów. Dlatego nasze dane mogą nie doceniać faktycznej częstotliwości takich zachowań. Możliwe jest również, że konflikty, które znaleźliśmy, są de minimis, a nasze dane przeszacowują ich działanie. Na przykład według naszej definicji osoba, która raz w poprzednim roku była konsultantem w branży i otrzymała skromne honorarium (np. 1000 USD) jest traktowana podobnie jak osoba, która utrzymywała znaczący stały związek z podmiotem komercyjnym i która otrzymała znacznie większe płatności w wyniku stosunków kapitałowych.
Po drugie, nasze wyniki mogą nie dotyczyć IRB w instytucjach, które nie prowadzą intensywnych badań. Ponieważ większość respondentów w naszym badaniu to członkowie IRB, którzy działają w ramach instytucjonalnych zapewnień zgodności z agencjami federalnymi i podlegają nadzorowi i egzekwowaniu przez OHRP, możliwe jest, że polityki i praktyki są lepiej opracowane w instytucjach objętych naszą próbą. niż w wielu innych instytucjach. Po trzecie, nie byliśmy w stanie ustalić, w jaki sposób niektóre wyniki, takie jak raporty o konfliktach interesów, zostały rozdzielone między instytucje, które badaliśmy, w wyniku procedur stosowanych w celu ochrony anonimowości respondentów.
Pomimo tych ograniczeń nasze badanie dostarcza zarówno pozytywnych, jak i negatywnych ustaleń dotyczących relacji między przemysłem a członkami IRB Takie relacje nie są ogólnie złe ani dobre. Raczej mają ryzyko i korzyści. Celem z punktu widzenia polityki publicznej jest zachęcanie do ujawniania tych relacji i identyfikowanie konfliktów interesów za pomocą jasno określonych standardów. Kiedy odkrywane są problematyczne relacje, IRB muszą określić kroki, które należy podjąć, aby wyeliminować konflikt lub go złagodzić. Nieprzestrzeganie tego może podważyć zdolność systemu IRB do wypełniania obowiązków nadzorcy bezpieczeństwa i ochrony ludzi w sprawiedliwy i bezstronny sposób.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez grant (3R01CA095400-02-51) z National Institutes of Health.
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Dziękujemy Sanford Chodosh, Eric T. Juengst i Dragana Bolcic-Jankovic.
Author Affiliations
Z Institute for Health Policy, Massachusetts General Hospital (EGC, JSW, CV, MA, JEM, GK) i Centrum Badań Ankietowych, University of Massachusetts w Bostonie (BRC) – oba w Bostonie.
Wyślij prośbę o ponowne przesłanie do Eric G. Campbell przy 50 Staniford St., 9th Fl., Boston, MA 02114 lub w [email protected].
Materiał uzupełniający
[patrz też: olx szydłowiec, cialis bez recepty w aptece, vigrax jak stosować ]
[hasła pokrewne: stomatolog warszawa ursynów, olx szydłowiec, minoksydyl ]