Ryzyko dla przewidywania śmierci w chorobie serca u Chagasa

Ryzyko zgonu na 5 lat w kohorcie oryginalnej i zewnętrznej według kategorii ryzyka według Rassi et al. dla pacjentów z chorobą Chagasa. Rassi i in. (Wydanie 24 sierpnia) opracował ocenę ryzyka dla przewidywania śmierci w chorobie Chagasa. Użyli danych uzyskanych podczas badań klinicznych i rutynowych nieinwazyjnych testów. Przeanalizowaliśmy własne dane, aby ocenić wyniki oceny ryzyka w niezależnej próbie. W kohorcie 183 pacjentów z chorobą Chagasa i bez innych kardiopatii lub chorób, obserwowaliśmy 158 pacjentów przez 5 lat lub więcej na Uniwersytecie Federalnym Minas Gerais w Belo Horizonte w Brazylii. Wszyscy pacjenci byli oceniani za pomocą badania klinicznego, elektrokardiografii, radiografii klatki piersiowej, echokardiografii, monitorowania Holtera i testów wysiłkowych. Zostali oni sklasyfikowani (według oceny ryzyka) jako pacjenci niskiego, średniego lub wysokiego ryzyka, a ich status życiowy po 5 latach został oceniony. Chociaż nasza kohorta różni się od tej z Rassi i wsp., W tym mniejszy odsetek pacjentów wysokiego ryzyka, obserwowane 5-letnie ryzyko zgonu dla każdej warstwy ryzyka w dwóch kohortach było podobne (Tabela 1). Wynik, który Rassi i in. Opracowane narzędzie było potężnym narzędziem predykcyjnym w naszej próbce i może być cenne w praktyce klinicznej w zakresie stratyfikacji ryzyka zgonu wśród pacjentów z chorobą Chagasa.
Manoel OC Rocha, MD, Ph.D.
Dr med. Antonio L. Ribeiro.
Universidade Federal de Minas Gerais, 30130-100 Belo Horizonte, Brazylia
[email protected] ufmg.br
Odniesienie1. Rassi A Jr, Rassi A, Little WC, et al. Opracowanie i walidacja wyniku ryzyka w przewidywaniu śmierci w chorobie serca u Chagasa. N Engl J Med 2006; 355: 799-808
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
W badaniu przeprowadzonym przez Rassi i wsp. Odsetek pacjentów leczonych amiodaronem był wysoki, a odsetek leczonych inhibitorami konwertazy angiotensyny (ACE) lub beta-blokerami był niski. Inhibitory ACE mają znany wpływ na rokowanie tych pacjentów. Ponadto wykluczenie pacjentów w wieku powyżej 70 lat, u których wystąpił częstoskurcz komorowy lub rozruszniki serca, nie jest, naszym zdaniem, uzasadnione do analizy predykcyjnej ryzyka zgonu. Na koniec analiza wieloczynnikowa wykluczyła niektóre pomiary funkcji lewej komory uzyskane z echokardiogramu. Uwzględniono tylko jedną taką zmienną, segmentową lub globalną nieprawidłowość ruchu ściany. Funkcja skurczowa jest ważnym czynnikiem prognostycznym ryzyka zgonu, co ilustruje poprzedni wynik ryzyka pochodzącego z kohorty 856 pacjentów.1 Wyniki modelu Coxa i punktacja mogły się znacznie zmienić wraz z włączeniem frakcji wyrzutowej lewej komory lub inne miary funkcji skurczowej
Rodolfo Viotti, MD
Carlos Vigliano, MD
Alejandro Armenti, MD
Szpital Eva Perón, 1650 Buenos Aires, Argentyna
[email protected] com.ar
2 Referencje1. Viotti R, Vigliano C, Lococo B, i in. Kliniczne czynniki prognostyczne przewlekłego chagazowego progresji zapalenia mięśnia sercowego. Rev Esp Cardiol 2005; 58: 1037-1044
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2 Concato J, Feinstein AR, Holford TR. Ryzyko określania ryzyka za pomocą modeli wielowymiarowych. Ann Intern Med 1993; 118: 201-210
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W artykule autorstwa Rassi i in. Jeśli chodzi o kardiomiopatię Chagasa, byliśmy szczególnie zaintrygowani odkryciem, że niskie napięcie na elektrokardiogramie było niezależnym czynnikiem ryzyka zgonu. Niedawno opisaliśmy związek niskiego napięcia elektrokardiograficznego z niekorzystnymi wynikami u pacjentów ze skurczową niewydolnością serca.1 Z naszego doświadczenia wynika, że niskie napięcie elektrokardiograficzne wiązało się ze zmniejszeniem stosunku masy lewej komory do powierzchni ciała. Chcielibyśmy wiedzieć, czy niskie napięcie elektrokardiograficzne było związane z podobnym fenotypem serca u pacjentów z kardiomiopatią Chagasa.
Sandeep A. Kamath, MD
Mark H. Drazner, MD, M.Sc.
University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390
Odniesienie1. Kamath SA, Meo Neto Jde P, Canham RM, i in. Niskie napięcie na elektrokardiogramie jest wskaźnikiem ciężkości choroby i czynnikiem ryzyka wystąpienia działań niepożądanych u pacjentów z niewydolnością serca z powodu dysfunkcji skurczowej. Am Heart J 2006; 152: 355-361
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Choroba Chagasa jest zbyt często zaniedbywana w krajach rozwiniętych, jak zauważył Maguire w swoim najnowszym artykule. Szczepionki DNA zdolne do zapobiegania infekcji Trypanosoma cruzi w modelach zwierzęcych były wielokrotnie tworzone w ostatniej dekadzie, w oparciu o wysoce konserwatywne amastigoty lub antygeny trypomastigotowe. .2,3 Jednakże, poszukując PubMed dla publikacji dotyczących badań klinicznych choroby Chagasa, moi współpracownicy i ja byliśmy zaskoczeni brakiem jakichkolwiek prób szczepień zapobiegawczych.
Oprócz kontroli wektorowej i badań przesiewowych dawców krwi, szczepienia stanowią bardzo skuteczną strategię zmniejszania kosztów związanych z opieką zdrowotną, szczególnie w krajach rozwijających się. Kiedy mam do czynienia z zagrażającymi życiu komplikacjami związanymi z tak dobrze zdefiniowaną chorobą zakaźną, uważam, że więcej pieniędzy powinno być ukierunkowanych na profilaktykę, a nie na terapie, które mają niskie indeksy terapeutyczne (np. Większość leków przeciwpierwotniakowych) lub bardzo wysokie koszty (np. Serce przeszczep). Co więcej, wykazano, że szczepionki terapeutyczne (tj. Te podawane podczas przewlekłej fazy choroby Chagasa) zmniejszają nasilenie kardiomiopatii w zakażonych modelach zwierzęcych.5 Kiedy nadejdzie czas na próbę w terenie.
Daniele Focosi, MD
Azienda Ospedaliera Universitaria Santa Chiara, 56100 Piza, Włochy
[email protected] org
5 Referencje1. Maguire JH. Choroba Chagasa – czy możemy powstrzymać śmierć. N Engl J Med 2006; 355: 760-761
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Boscardin SB, Kinoshita SS, Fujimura AE, Rodrigues MM. Immunizacja cDNA ulegającym ekspresji przez amastigoty Trypanosoma cruzi wywołuje ochronną odpowiedź immunologiczną przeciwko infekcji eksperymentalnej. Infect Immun 2003; 71: 2744-2757
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Sepulveda P, Hontebeyrie M, Liegeard P, Mascilli A, Norris KA. Szczepionka na bazie DNA z białkiem regulatorowym Trypanosoma cruzi dopełniacza dopełnia przeciwciała lityczne i zapewnia ochronę przed infekcją Trypanosoma cruzi Infect Immun 2000; 68: 4986-4991
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. PubMed wyszukaj Szczepionkę przeciwko chorobie Chagasa , używając filtra Mój NCBI . (Dostęp do 17 listopada 2006 r., Http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/login.fcgi.)
Google Scholar
5. Zapata-Estrella A, Hummel-Newell C, Sanch
[hasła pokrewne: gabinet fizjoterapii wrocław, biorezonans poznań, okulistyka wrocław ]
[więcej w: olx międzyrzec podlaski, układowe zapalenie naczyń, badania przed zajściem w ciążę po 30 ]