Wirusowe zapalenie wątroby typu B i WZW typu C u pacjentów w Oddziale Ratunkowym ad 5

Sytuacje, w których dostawcy podwyższonego ryzyka występowali w znacznej liczbie (Tabela 3). Rutynowe testowanie tylko w przypadku HIV-1 spowodowałoby utratę 74 do 88 procent zakażeń HCV lub HBsAg wśród pacjentów stwarzających szczególne ryzyko narażenia na dostawcę. Z niezabezpieczonych (nieperceptowanych) ekspozycji dostawców na zakażoną krew lub płyny ustrojowe, odpowiednio 88% i 75% dotyczyło wirusów innych niż HIV-1. Rutynowe testy tylko dla HIV-1 spowodowałyby 11 z 14 infekcji wirusowych (79 procent) wśród osób wymagających natychmiastowej poważnej operacji. Badania przesiewowe pod kątem HBsAg oprócz HIV-1 nadal nie pozwoliłyby zidentyfikować 10 takich pacjentów, którzy mieli jedynie zakażenie HCV (71 procent). Dyskusja
Stwierdziliśmy wysoką częstość występowania seroprewalencji HBsAg, HCV i HIV-1 wśród pacjentów w naszym oddziale ratunkowym w śródmieściu Baltimore. Prawie 25 procent pacjentów było aktywnie zainfekowanych co najmniej jednym z tych wirusów. Chociaż przeprowadzono ogólne badania serologiczne HCV23, 24 i wysokie wskaźniki seroprewalencji HCV odnotowano wśród grup ryzyka szczególnego, takich jak osoby zażywające narkotyki dożylnie 25, 26 istnieje niewiele danych dotyczących HCV w populacjach miast śródmiejskich. 18-procentowa częstość seropowęstości HCV stwierdzona w tym badaniu reprezentuje jedną z najwyższych wartości zgłaszanych w ogólnej populacji pacjentów. Stwierdziliśmy, że HCV koncentrowało się wśród pacjentów w wieku od 25 do 44 lat, ze szczególnie wysokim rozpowszechnieniem wśród mniejszości, jak odnotowano w poprzednim badaniu.
Seroprewalencja HCV wśród osób przyjmujących narkotyki drogą dożylną (83%) była podobna do tej stwierdzonej przez innych w Baltimore-Washington, DC.25 Wśród mężczyzn, którzy uznali homoseksualną aktywność za jedyny czynnik ryzyka (21%), seroprewalencja HCV była wyższe niż sugerują inne badania, 3, 25, 27 28 29, co może wskazywać na rosnący spread wśród tej grupy ryzyka w naszym regionie. Chociaż niektóre badania sugerują, że heteroseksualna ekspozycja na HCV nie jest głównym czynnikiem ryzyka dla transmisji, 29, 30 nasze dane potwierdzają wyniki innych, że taka transmisja może być znaczna, nawet jeśli jest mniej wydajna niż ta, która występuje na innych trasach.3, 5, 27, 28, 31, 32 Wciąż wśród osób, u których możliwa jest ekspozycja heteroseksualna jako jedyny czynnik ryzyka, seropowalencyjność HCV była porównywalnie niższa niż w innych grupach ryzyka. Heteroseksualna ekspozycja może być jednak niewykryta i dlatego może być odpowiedzialna za infekcje wykryte wśród osób bez zidentyfikowanych zagrożeń33. Niereportowane dożylne zażywanie narkotyków może również wyjaśniać niektóre z tych infekcji, jak również te występujące w innych grupach ryzyka. Mimo to wysoki odsetek pacjentów zakażonych HCV, u których nie zidentyfikowano możliwego źródła narażenia (40 procent) był podobny do opisanego w literaturze.
Seroprewalencja HBsAg wśród naszych pacjentów (5 procent) była również jedną z najwyższych odnotowanych w ogólnej populacji pacjentów, 34, 35, co potwierdza poparcie dla programów powszechnego szczepienia. 36 HBsAg był najczęściej spotykany wśród czarnych mężczyzn (6). procent), chociaż ani rasa, ani płeć nie były z nią niezależnie związane. Seroprewalencja HBsAg wśród pacjentów w naszych grupach ryzyka była podobna do obserwowanej w badaniu Veterans Affairs przeprowadzonym w pobliżu Baltimore.34
Kwestia rutynowego testowania pacjentów pod kątem HIV-1 jako sposobu identyfikowania osób, które mogą stanowić ryzyko zakażenia w środowisku zawodowym, spotkała się z dużym zainteresowaniem.15, 16 Okazało się jednak, że prawie 20% naszych pacjentów miało czynny HBV lub zakażenie HCV bez jednoczesnego zakażenia HIV-1
[przypisy: usg wrocław prywatnie, nfz lublin czas oczekiwania na sanatorium, vigrax jak stosować ]