Wirusowe zapalenie wątroby typu B i WZW typu C u pacjentów w Oddziale Ratunkowym ad 6

Badanie samego przeciwciała HIV-1 spowodowałoby brak 367 wszystkich zakażeń HCV (80 procent) i 112 osób z HBsAg (87 procent). Należy zauważyć, że prawie jedna trzecia pacjentów, którzy przeszli bezpośrednio z oddziału ratunkowego do bloku operacyjnego, miała co najmniej jedno zakażenie wirusowe, a zdecydowana większość z nich (79 procent) nie zostałaby zidentyfikowana podczas rutynowych badań przesiewowych. tylko w przypadku HIV-1 (tabela 3). Jak stwierdziliśmy w przypadku HIV-1,17 pacjentów z HBsAg lub HCV nie można wiarygodnie zidentyfikować na podstawie cech związanych z pacjentem, oceny ryzyka lub obrazu klinicznego. Stan kliniczny wydaje się najmniej pomocny, ponieważ tylko 3 procent osób z HBsAg i 3 procent osób seropozytywnych z HCV ma objawy choroby wątroby. Biorąc pod uwagę szeroką dystrybucję tych wirusów w tej populacji, rutynowe testy na HIV-1 byłyby względnie nieskuteczne jako sposób ostrzegania usługodawców przed pacjentami, którzy mogą stwarzać ryzyko zawodowe. Przestrzeganie uniwersalnych środków ostrożności pozostaje najlepszą strategią do tego celu. Zdecydowaliśmy się na oznaczenie przeciwciał przeciwko HlV-1, HCV i HBsAg, ponieważ obecność każdego z tych markerów oznacza zdolność do przenoszenia wirusa.1, 2, 4, 6, 37 38 39 40 W związku z tym niektóre oceny potencjalnego ryzyka aby dostawcy mogli skontaktować się z tymi wirusami. Potencjał narażenia usługodawców i późniejsze przenoszenie infekcji wirusowej w tym otoczeniu jest znaczny (Tabela 3). W ciągu sześciu tygodni naszego badania udokumentowaliśmy ponad 4000 dużych i mniej inwazyjnych zabiegów, a 477 pacjentów aktywnie krwawiło. Roczne ryzyko nabycia HIV-1 w dziale pomocy doraźnej, takim jak nasz, gdzie istnieje wysoki potencjał narażenia na kontakt z tym wirusem, oszacowano na zaledwie 0,026% na jednego usługodawcę.41 Jednak łączne ryzyko związane z nabywaniem w ciągu 30-letniej kariery w środowisku takim jak nasz oszacowano na 1,4% (90% przedział ufności, 0,2% do 14,0%) – liczba, która nie jest bez znaczenia42. Konsekwentne przestrzeganie uniwersalnych środków ostrożności zmniejszyć to ryzyko o około 30 procent.42
Współczynnik zajęcia zawodowego HBV wśród niezaszczepionych pracowników służby zdrowia może być o około 50 do 100 procent wyższy niż wskaźnik dla HIV-1, ponieważ ryzyko przeniesienia po przezskórnej ekspozycji na krew dodatnią pod względem HBsAg może wynosić nawet 30 procent .43 Częstość występowania markerów zakażenia HBV wśród niezaszczepionych dostawców, którzy mają częsty kontakt z krwią, waha się od 15% do 30% – 3 do 10-krotnie więcej niż u dostawców bez większego kontaktu z krwią.1 Nieszczepieni członkowie personelu w oddziale ratunkowym są szczególnie zagrożeni : 30% wykazało, że mają markery HBV, najwyższy wskaźnik w każdej grupie usługodawców.44, 45 zakażenie HBV w miejscu pracy pozostaje problemem pomimo dostępności szczepionki. Zaledwie 50 procent lekarzy w Stanach Zjednoczonych46 i tylko 42 procent wszystkich podmiotów odpowiedzialnych za opiekę nad pacjentem47 jest obecnie zaszczepionych na HBV.
Ryzyko nabycia zawodowego HCV jest obecnie oceniane
[podobne: ketospray, odbudowa zęba na włóknie szklanym cena, olx szydłowiec ]