Wirusowe zapalenie wątroby typu B i WZW typu C u pacjentów w Oddziale Ratunkowym ad

Projekt badania został zatwierdzony przez instytucję. Dane dotyczące demografii, stanu klinicznego, wykonanych procedur, zaobserwowanych ekspozycji dostawców na krew i płyny ustrojowe pacjenta oraz czynniki ryzyka zebrano dla każdego pacjenta. W czasie badań rutynowa polityka w oddziale ratunkowym polegała na informowaniu o zagrożeniach związanych z zakażeniami krwiopochodnymi, przy czym transmisję HIV-1 stosowano jako model. Tak więc, czynniki ryzyka zostały uznane za jakąkolwiek historię w ciągu ostatnich 10 lat dożylnego zażywania narkotyków, homoseksualną lub biseksualną aktywność u mężczyzn, przyjmowanie produktów krwiopochodnych lub aktywność heteroseksualną u partnera, który miał którykolwiek z powyższych czynników ryzyka. Czynniki ryzyka zostały określone przez badacza (nie zajmującego się opieką pacjenta), który przeprowadził wywiad z każdym pacjentem; wywiad został uzupełniony o przegląd wykresu pacjenta. Czynniki ryzyka zostały skategoryzowane jako obecne, nieobecne (kategoria, która była stosowana, gdy pacjent zaprzeczył istnieniu czynnika ryzyka) lub o nieznanym statusie. Ostatnia kategoria została zastosowana w przypadku pacjentów, u których nie stwierdzono czynników ryzyka, ale których stan zdrowia uniemożliwiał pełną ocenę ryzyka. Niezabezpieczone ekspozycje dostawców krwi i płynów ustrojowych pacjentów były monitorowane prospektywnie przez bezpośrednią obserwację, a informacje te uzupełniono w wywiadach z dostawcami.
Analiza serologiczna
Próbki surowicy zamrożono i przechowywano w temperaturze -70 ° C. Każdą z nich oceniono za pomocą testu immunoenzymatycznego (ELISA) pod kątem przeciwciał przeciwko HIV-1 (Organon-Teknika, Charleston, SC) i wszystkie wielokrotnie reaktywne próbki analizowano za pomocą testu Western blotting dla reaktywności z białkiem HIV-1 (Dupont, Wilmington, Del.). Próbki z wieloma pasmami przeciwciał reagującymi z p24, p31 i gp41 lub gp120 / 160 uznano za seropozytywne.
Przeciwciało przeciwko HCV wykrywano za pomocą testu pierwszej generacji Ortho HCV ELISA Test System (Ortho Diagnostics, Raritan, NJ) .6 Wszystkie próbki wielokrotnie reaktywne testowano dalej za pomocą testu immunologicznego dot blot HCV (Matrix HCV, Abbott Laboratories, Abbott Park, Illinois .). Panel testowy antygenu Matrix HCV składa się z rekombinowanych antygenów, które reprezentują trzy niezachodzące regiony genomu HCV: C100 (produkt 4 niestrukturalnego genu), 33c (produkt niestrukturalny 3 genu) i rdzeń (wirusowy nukleokapsyd). Próbki uznano za pozytywne, jeśli dwa lub więcej wyraźnych antygenów było reaktywnych, negatywnych, jeśli nie było reaktywnych antygenów i nieokreślonych, jeżeli wzór reaktywności nie spełniał któregokolwiek z tych kryteriów.
Próbki reaktywne pod względem przeciwciał przeciwko HCV analizowano również za pomocą rekombinowanego testu immunoblotowego (RIBA-1, Ortho Diagnostics). 19 Próbek uznawano za pozytywne, jeśli obecne były oba prążki C100-3 i 5-1-1. Próbkę uznano za nieokreśloną, jeśli obecne były prążki, ale kryteria reaktywności nie zostały spełnione lub jeśli pasmo kontrolne dysmutazy ponadtlenkowej było reaktywne wraz z pasmem C100-3, pasmem 5-1-1 lub obydwoma.
HBsAg wykryto za pomocą testu ELISA NML (Organon-Teknika, Durham, NC). Wszystkie wielokrotnie reaktywne próbki uznano za pozytywne dla HBsAg.
Analiza danych
Porównania dokonano za pomocą testu chi-kwadrat dla proporcji i testu niezależności, dokładnego testu Fishera lub testu t Studenta
[patrz też: stomatolog warszawa wola, układowe zapalenie naczyń, olx międzyrzec podlaski ]