Wirusowe zapalenie wątroby typu B i WZW typu C u pacjentów w Oddziale Ratunkowym cd

Wskaźniki seroprewencji właściwe dla wieku i rasy analizowano poprzez grupowanie pacjentów w przedziałach wiekowych 10 lat i obliczanie swoistej dla wieku wartości seroprewalencji dla każdego przedziału. Stawki te zostały następnie wykreślone w środkowych punktach interwałów. Krzywe seropowalencji uzyskano przez wygładzenie oryginalnych niezgrupowanych danych za pomocą techniki wygładzania.20 W przeciwieństwie do metody zastosowanej w naszych poprzednich badaniach, 17, 21 czynników ryzyka nie było uporządkowanych hierarchicznie, ponieważ wynikowa hierarchia może być różna dla każdego typu infekcji wirusowej, renderowania porównanie trudne. W związku z tym czynniki ryzyka zostały podzielone na kategorie w zależności od tego, czy pacjent miał pojedynczy czynnik ryzyka, miał wiele czynników ryzyka, nie uznał czynników ryzyka lub nie zidentyfikował ryzyka, ale niepełne stwierdzenie czynników ryzyka. Przeprowadzono wieloczynnikową analizę regresji logistycznej w celu ustalenia, które charakterystyki pacjentów były niezależnie związane z każdą infekcją wirusową. 22 Zastosowana metoda pozwoliła również na oszacowanie parowania pomiędzy trzema markerami po korekcie pod kątem wpływu zmiennych towarzyszących na każde 22. Wyniki
Podczas badania w oddziałach ratunkowych przeprowadzono 5229 wizyty pacjentów. Wśród tych pacjentów, 2613 miało pobraną krew, ale 90 pacjentów miało niewystarczające nadmiarowe próbki surowicy do wszystkich analiz, które mają być zakończone. Tak więc w badanej próbce było 2523 pacjentów. Spośród nich 1216 (48%) to mężczyźni, a 1307 (52%) to kobiety. Było 1947 czarnych (77 procent), 559 białych (22 procent) i 17 członków innych ras (<1 procent). Trzydzieści trzy procent pacjentów zostało przyjęło do szpitala.
Seroprewalencja markerów wirusowych
Tabela 1. Tabela 1. Serowartości markerów wirusowych wśród 2523 pacjentów w oddziale ratunkowym, w zależności od czynników ryzyka. Sześćset dwunastu pacjentów (24 procent) miało co najmniej jeden marker wirusowy. Było 458 próbek surowicy pozytywnych dla HCV (18 procent), 129 pozytywnych dla HBsAg (5 procent) i 152 pozytywnych dla HIV-1 (6 procent) (Tabela 1). Spośród pacjentów z zakażeniem HIV-1 tylko 57 (38 procent) wiedziało, że są zarażeni. Tylko 4 osoby z HBsAg (3 procent) i 16 z HCV (3 procent) przedstawiły kliniczne dowody możliwej choroby wątroby (żółtaczka, powiększenie wątroby lub wodobrzusze).
Rycina 1. Rycina 1. Wygładzone krzywe seropowalencyjne dla przeciwciał przeciwko HCV (panel A) i dla HBsAg (panel B) wśród 2523 pacjentów w oddziale ratunkowym. Wartości dla pacjentów pogrupowanych według przedziałów 10-letnich wykreślono w środku każdego przedziału dla porównania z krzywą wygładzoną.
Tabela 2. Tabela 2. Wieloczynnikowa analiza logistyczno-regresyjna seropozytywności HBsAg i przeciwciał przeciwko HCV wśród pacjentów w oddziale ratunkowym. Średni wiek pacjentów (. SD) wynosił 43 . 19 lat, a wiek osób z HBsAg, HCV i HIV-1 wynosił odpowiednio 41 . 18, 37 . 13 i 34 . 8 lat. Krzywe specyficzne dla rasy i płci seroprewalencji wykreślone dla wieku przedstawiono na rycinie 1. Najwyższy wskaźnik seroprewalencji dla HCV (51 procent) stwierdzono wśród czarnych mężczyzn w wieku 35 do 44 lat. W tej grupie 58 procent zostało zainfekowanych co najmniej jednym z trzech wirusów. Wśród białych, najwyższy wskaźnik seroprewencji HCV (21 procent) stwierdzono również wśród mężczyzn w wieku od 35 do 44 lat
[podobne: leczenie w komorze hiperbarycznej, stomatolog warszawa wola, vigrax jak stosować ]